Důvody mocnými toho dovodí, 4. že ne z skutků, ale z milosti věrou v Krista ospravedlněn bývá člověk.
1. Což tedy díme, čeho jest došel podle těla °Abraham otec náš?
2. Nebo byl-liť Abraham z skutků spravedliv učiněn, máť se čím ^chlubiti, ale ne u Boha.
3. Nebo co praví Písmo? ^Uvěřil pak Abraham Bohu, i počteno jemu za spravedlnost.
4. Kdožť skutky činí, tomuť odplata nebývá ^počtena podle milosti, ale podle dluhu.
5. Tomu pak, kdož ^nečiní skutků, ale věří v toho, kterýž spravedlivého činí bezbožníka, bývá počtena ~víra jeho za spravedlnost,
6. Jakož i David vypravuje blahoslavenství člověka, jemuž Bůh ^přivlastňuje spravedlnost bez skutků, řka:
7. Blahoslavení, jichžto ^odpuštěny jsou nepravosti a jejichžto přikryti jsou hříchové.
8. Blahoslavený muž, kterémuž Pán nepočítá hříchu.
9. Blahoslavenství tedy toto k obřízce-li se vztahuje toliko, čili také k neobřízce? Nebo pravíme, že ^Abrahamovi víra jest počtena za spravedlnost.
10. Kterak pak jest počtena? Zdali když byl obřezán, čili před obřezáním? °Ne v obřízce, ale před obřezáním.
11. A potom znamení, totiž obřízku, přijal za znamení °spravedlnosti víry, kteráž byla před obřezáním, na to, aby byl otcem všech věřících v neobřízce, aby i jim přičtena byla spravedlnost,
12. A aby byl otcem obřízky, těch totiž, kteříž ne z obřízky toliko jsou, ale kteříž kráčejí šlépějemi víry otce našeho Abrahama, kteráž byla před obřezáním.
13. Nebo ne skrze Zákon stalo ^se zaslíbení Abrahamovi, aneb semeni jeho, aby byl dědicem světa, ale skrze spravedlnost víry.
14. Nebo °jestližeť toliko ti, kteříž jsou z Zákona, dědicové jsou, ^zmařena jest víra a zrušeno zaslíbení.
15. Zákon zajisté hněv působí; nebo kdež °není Zákona, tu ani přestoupení.
16. A protož z ^víry jde dědictví, aby šlo podle milosti, proto aby pevné bylo zaslíbení všemu semeni, netoliko tomu, kteréž z Zákona jest, ale i tomu, jenž jest z víry Abrahamovy, kterýž jest otec všech nás,
17. (Jakož °psáno jest: Otcem mnohých národů postavil jsem tebe,) před obličejem Boha, jemuž uvěřil, kterýž obživuje mrtvé a povolává i těch věcí, jichž není, jako by byly.
18. Kterýžto Abraham ^v naději proti naději uvěřil, že bude otcem mnohých národů, podle toho ~povědění: °Takť bude símě tvé, jakožto hvězdy nebeské a jako písek mořský.
19. A nezemdlev u víře, ^nepatřil na své tělo již umrtvené, ješto téměř ve stu letech byl, ani na život Sáry také již umrtvený.
20. Ale o zaslíbení Božím nepochyboval z nedověry, nýbrž posilnil se věrou, dav ^chválu Bohu,
21. Jsa tím jist, že ^cožkoli zaslíbil, mocen jest i učiniti.
22. A protož ^počteno jest jemu to za spravedlnost.
23. Jestiť pak to napsáno ^ne pro něj toliko, že jemu to počteno bylo za spravedlnost,
24. Ale i pro nás, kterýmžto bude počteno za spravedlnost, věřícím v toho, ^kterýž vzkřísil Ježíše Pána našeho z mrtvých,
25. Kterýž vydán jest na smrt ^pro hříchy naše a vstal z mrtvých pro ospravedlnění naše.