Rozdíl mezi moudrostí Boží a moudrostí světa a tak rozdíl mezi kazateli evangelium Kristova a řečníky světskými, 14. item mezi člověkem tělesným a duchovním, ukazuje apoštol.
1. I já přišed k vám, bratří, nepřišel jsem s důstojností řeči nebo moudrostí, zvěstuje vám svědectví Boží.
2. Nebo tak jsem usoudil nic jiného neuměti mezi vámi, ^nežli Ježíše Krista, a to ještě toho ukřižovaného.
3. A byl °jsem já u vás ~v mdlobě, a v bázni, i v strachu mnohém.
4. A °řeč má a kázaní mé nebylo v slibných ^lidské moudrosti řečech, ale v dokázání Ducha svatého a moci,
5. Aby víra vaše nebyla založena v moudrosti lidské, ale ^v moci Boží.
6. Moudrost pak mluvíme mezi dokonalými, ale °moudrost ne tohoto světa, ani knížat světa tohoto, jenž =hynou.
7. Ale mluvíme ^moudrost Boží v tajemství, kterážto skryta jest, kterouž Bůh předuložil před věky k slávě naší,
8. Jížto žádný z °knížat světa tohoto nepoznal. Nebo =kdyby byli poznali, nebyliť by Pána slávy ukřižovali.
9. Ale kážeme, ^jakož psáno jest: Čehož °oko nevídalo, ani ucho slýchalo, ani na srdce lidské vstoupilo, co jest připravil Bůh těm, kteříž ~jej milují.
10. Nám °pak Bůh zjevil skrze Ducha svého. Nebo Duch zpytuje všecky věci, i hlubokosti Božské.
11. Nebo ^kdo z lidí ví, co jest v člověku, jediné duch člověka, kterýž jest v něm? Takť i Božích věcí nezná žádný, jediné Duch Boží.
12. My pak ^nepřijali jsme ducha světa, ale Ducha toho, kterýž jest z Boha, abychom věděli, které věci od Boha darovány jsou nám.
13. O nichž i °mluvíme ne těmi slovy, jimž lidská moudrost učí, ale kterýmž vyučuje Duch svatý, duchovním to, což duchovního jest, přivlastňujíce.
14. Ale °tělesný člověk nechápá těch věcí, kteréž jsou Ducha Božího; nebo jsou jemu bláznovství, aniž jich může poznati, protože ony duchovně mají rozsuzovány býti.
15. Ale duchovní ^člověk rozsuzujeť všecko, sám pak od žádného nebývá souzen.
16. Nebo kdo jest °poznal mysl Páně? A kdo jej bude učiti? My ~pak mysl Kristovu máme.